Cadangan Bajet Anda

Cadangan Bajet Anda
Azy HS | 012-2348432

Saturday 11 May 2013

Memahami Krisis Pemulihan Dengan Pengambilan Suplemen

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil suplemen. Simptom-simptom kelihatan seperti penyakit, tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengjut oleh suplemen, krisis pemulihan terjadi.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan mengambil masa beberapa hari. Walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini adalah disebabkan oleh toksin yang telah bertimbun dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama seperti sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress ditambah degan diet yang tidak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Suplemen membantu mempertingkatkan sistem imunn kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar), cirit-birit, kahak berlebihan, kencing keruh, berasa hangat badan, berpeluh dan lain-lain. Simptom-simptom ini berbeza antara individu dan akan berlalu seawal 1 hingga 2 minggu.

Sewaktu jangkamasa krisi pemulihan ini, minumlah banyak air bersih, rehat secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buahan.

Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini.

Salam sayang
Azy HS
emel : mrsh1lm1@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Facebook Comment