Cadangan Bajet Anda

Cadangan Bajet Anda
Azy HS | 012-2348432

Wednesday 22 May 2013

Lechitin Shaklee


Lechitin shaklee diekstrak daripada  kacang soya organik bukan-GMO. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lechitin soya termasuk 80 mg kolin dan 48mg inositol. Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmitter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya lechitin merupakan sumber utama kolina.

Apa manfaat lechitin Shaklee?

1. Membantu tubuh untuk menyerap vitamin larut-lemak iaitu vitamin A, D, E dan K.

2. Menghalang endapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak seterusnya membantu memulihkan kesihatan hati.

3. Lechitin bertindak membersihkan salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolism lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh. Dengan kata lain ianya memecahkan lemak dan kolesterol.

4. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak memepercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang srtaa mengahlang obesiti.

5. Ia mencantikkan otot dan kulit dengan membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk lebih cantik, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan.

6. Memperbaiki alergi iaitu dengan menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah, seterusnya mempercepatkan membaiki alergi, penyait kulit seperti dermatitis , demam alergi.

7. Menghalang kejadian batu karang kerana 90% batu karang terjadi daripada kolesterol. Oleh itu, lechitin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

8. Ia meningkatkan daya ingatan dan meringankan stres kerana kolin di dalam lechitin membentuk penghantar untuk saraf kranial yang meningkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang alzheimer dan meringankan stres. Wanita hamil juga harus mengambil lechitin dengan jumlah secukupnya untuk pembesaran sihat janin.

9. Mengaalang tekanan darah tinggi kerana ia menghalang arteriosklerosis dan mengelakkan peredaran darah.

10. Memperbaiki prostat lelaki kerana kajian membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lechitin yang banyak.

11. Meringankan sembelit kerana ia merupakan agen pelembut najis yang berkesan, melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.

Sebarang maklumat lanjut, hubungi saya.

fb : Azy HS
emel : mrsh1lm1@yahoo.com  
sms/whatsapp : 012-2348432  

No comments:

Post a Comment

Facebook Comment