Cadangan Bajet Anda

Cadangan Bajet Anda
Azy HS | 012-2348432

Thursday 2 May 2013

Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee




Kepentingan Protin

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawakepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Kenapa kita perlu mengambil Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee sebagai sumber protin utama?

ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan Shaklee hanya mengandungi "non-gmo" (non-genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendaj. Tambahan pula, setiap 850gram (1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Manakala, kandungan indeks glisemik yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Hidangan ESP

Satu hidangan bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

No comments:

Post a Comment

Facebook Comment